fbpx

Vállalkozó vagy és lefektetted már az alapokat? Megvan az ötlet, a vállalkozási forma, a terméked, a célcsoportod, a márkád és az értékesítési csatornád? Indulhat a marketing kommunikációs kampány! Rendben, ez nagyon szuper, de azért gondold át, hogy pontosan hogyan is fogod ezt csinálni.

Ha bizonytalan vagy az alapokban, akkor olvasd el a vállalkozás indításáról szóló cikkemet, mely segít tisztázni a kérdéseket. Rendben, készen állsz. Jól ismered a célcsoportod. Tudod kik ők, hol vásárolnak és milyen árkategóriában.

 

Kampánycélok

Üzleti céljaidhoz igazítva írd le magadnak a marketing kampányod célját majd fogalmazd meg márkád fő üzenetét.

Először is legyen egy kampánycélod. Miért indítod el a kampányt? Márkád ismertségét tervezed növelni, vagy egy új termék bevezetését szeretnéd minél több embernek bemutatni, esetleg van egy kihagyhatatlan ajánlatod, kedvezményed? Ha kitűzted a célt, válassz, hozzá egy megfelelő „ruhát”, amiben be tudod mutatni a közönségnek. Fontos valamivel felhívnod marketing kampányodra a figyelmet, légy meghökkentő, innovatív, kreatív vagy legalább színes. Üzeneted fogalmazd meg minél rövidebben és közérthetőbben. Érdemes márkád legfontosabb értékeit is számba venni, hiszen ezeket kell kidomborítanod marketing kampányod során.

 

Kommunikációs csatorna

Ha van már egy elképzelésed a fentiekről, válaszd ki marketing kampányodhoz a legmegfelelőbb kommunikációs csatornát vagy csatornákat. Gondold át hogyan tudnád a legjobban átadni nekik a fő üzeneted. Mikor és hol a legnyitottabbak a kommunikációd befogadására. A reggeli kávé elfogyasztása közben, az autóban ülve és rádiót hallgatva, a munka kezdetekor a friss híreket olvasgatva, esetleg a gyerekek alvás idejében, vagy a futópadon sportolás közben? Mikor és hogyan ébred fel célcsoportod gondolataiban az igény a termékedre vagy szolgáltatásodra? Hogyan tudod Te felkelteni az igényét? Ezek a válaszok minden vállalkozás esetében különböznek, így gondolatébresztésként írom le Neked.

 

Hogyan kommunikálj?

A célcsoportodhoz igazítva határozd meg kommunikációd hangvételét és egységes arculatát. Egyelőre ne a manapság legáltalánosabb online marketing világában gondolkozzunk, erről is lesz majd szó, most inkább nézzünk meg egy klasszikusabb példát. Készüljön el legalább 3-4 key visual, melyek kizárólag arculati elemeket, színeket és betűtípusokat tartalmaznak. Ebből lehet majd kiindulni bármely más anyag elkészítése során. Így lesz egységes, profi, jól felismerhető és beazonosítható a marketing kommunikációd. (A vizuális megjelenés szabályai behelyettesíthetők például rádióreklám tervezési elemeibe is, ott is ugyanúgy fontos, hogy legyen egy visszatérő elem, a narrátor hangja, egy zene, vagy egy hangeffekt. Ugyanígy tudod üzeneteidet minden csatornára szabni.)

 

Jól csináltad?

Ha elkészültél az első üzenetekkel, kreatívokkal, kezd el a marketing kommunikációd és teszteld mi működik és mi az, ami kevésbé hatékony. Mérd le minden egyes üzeneted elérését, illetve eredményességét és ez alapán alakítsd ki a hosszabb távú kommunikáció hangsúlyait, fókuszait. Haladó szintre lépve tudsz nagyobb marketing kampányokat is tervezni és bonyolítani, melyekkel kiemelkedőbb időszakokat tudsz generálni vállalkozásod életében. Ezek a kampányok segítenek fókuszálni 1-1 fő üzenetre, mely az adott időszakban a legfontosabb számodra és persze vásárlóid számára.